راه کار تمیز کردن ظروف مسی و زیورآلات مسی

مرکز فروش عمده انواع زیورآلات مسی زنجان

راه کار تمیز کردن ظروف مسی و زیورآلات مسی

۳ بازديد

دستورالعمل های مراقبت و نظافت زیورآلات مسی و ظروف مسی

مس فلزی کاملاً بادوام است. بیش از ۱۰ هزار سال است که از فلز مس استفاده می شود. قابلیت انعطاف پذیری، رنگ قهوه ای قرمز جذاب، براق و صاف از محبوبیت های مس به عنوان فلزی برای جواهرات است. دستبند مسی شما به ندرت کثیفی جمع می کند. اگر این اتفاق افتاد، با یک پارچه مرطوب راحت پاک می شود. به همان روشی هر جسم دیگری تمیز می شود. مس یک ماده منحصر به فرد است. مس تمایل دارد بسیار راحت اکسید شود. این باعث می شود، اکسید مس (که به آن “پتینه” نیز گفته شود) با آلودگی اشتباه گرفته شود. با این حال با گذشت زمان، مس جلای خود را از دست می دهد و لکه دار می شود. به خاطر واکنش با عناصر، مس شروع به خوردگی می کند. پتینه مس یا  لایه سبز سطح فلز را می پوشاند.

این ظاهر کسل کننده و نامطلوب فقط یک لایه اکسید است. که با مراقبت مناسب از بین می رود. به عنوان یک قاعده، سعی کنید مرتب دستبند مسی خود را را با یک پارچه ملایم صیقل دهید. شستن دستبند مسی با استفاده از چند ماده خانگی آسان است. مواد طبیعی اسیدی مانند سرکه، لیمو و سس گوجه فرنگی برای از بین بردن لکه های مسی مناسب هستند. شستن دستبند مسی آسان است. اما اگر مس با سنگ های قیمتی تزئین شده باشد، کمی پیچیده می شود. چون  مواد اسیدی می توانند به سنگ قیمتی آسیب برسانند. بنابراین قبل از اینکه یکی از روش های زیر را دنبال کنید، این مورد را در نظر بگیرید. اگر اکسید مس روی دستبند شما تشکیل شده است، یکی از این روش ها را برای بین بردن آن استفاده نمایید:

روش آب لیمو و نمک یا آهک

ازآب لیمو برای خیساندن مس استفاده کنید و سپس مقداری نمک سفره روی سطح مس بپاشید. با استفاده از یک پارچه نرم ، قطعه مس را مالش دهید تا لکه آن پاک شود. یک نکته خوب این است که نمک را روی نیمه بریده شده لیمو بپاشید و سپس مس را با لیمو مالش دهید. پس از چند دقیقه ، مس براق و براق خواهد شد. بشویید و خشک کنید. از اسفنج آشپزخانه استفاده کنید. تا هر گونه اکسید اضافی بیشتر شل شود، از موم بعنوان یک لایه محافظ اضافی استفاده کنید. از ظروف فلزی برای این روش استفاده نکنید. همیشه از شیشه، سرامیک یا پلاستیک استفاده نمایید.

روش نمک و سرکه

سرکه را در یک کاسه شیشه ای یا پلاستیکی بریزید. با استفاده از ظرف کم عمق دستبند مسی خود را در مقدار زیادی سرکه سفید و نمک خیس کنید. مخلوط را روی دستبند بمالید، تا زمانی که تمام اکسید حل شود. برای صیقل دادن از پارچه استفاده کنید. مس را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا خیس بخورد. وقتی آن را بیرون می آورید، مس شما باید گازدار باشد! آن را خوب آبکشی کنید تا تمام سرکه شسته شود. سپس آن را با یک پارچه نرم خشک کنید.

اگر قطعه مس دارای سنگ های قیمتی است، مراقبت کنید. زیرا آغشته شدن به سرکه اسیدی می تواند به سنگ آسیب برساند. در این صورت، بهتر است هم از این روش و هم از غوطه وری آب لیمو صرف نظر کنید. یکی از روش های دیگر را امتحان کنید.

روش سس گوجه فرنگی

این روش برای اکسیداسیون نور بهترین عملکرد را دارد. فقط کافی است سس گوجه فرنگی از فروشگاه خریداری نمایید. سس گوجه فرنگی را روی تمام دستبندها زده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. دستبند مسی را با یک پارچه نرم مالش و تمیز نمایید. مرحله بعد شستن دستبند مسی و آبکشی است. سپس از یک پارچه تمیز برای صیقل دادن استفاده شود.

روش آرد، سرکه و نمک

یک فنجان سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری نمک را درون یک کاسه بریزید. آرد را به مخلوط اضافه نموده و هم بزنید. این کار ادامهدهید تا به خمیر غلیظ تبدیل شود. دستبند مسی را با این خمیر بپوشانید. اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس برای شستشو از آب گرم و برای صیقل دادن از پارچه نرم استفاده شود.

تمیز کننده مس تجاری (مس پاک کن)

توصیه می شود پاک کننده ای بخرید که مخصوص استفاده روی مس ساخته شده است. چون سایر تمیز کننده ها می تواند باعث خراش مس شوند. پاک کننده های مس برای قطعات بسیار لکه دار ایده آل هستند. دستورالعمل های نوشته شده روی خود تمیز کننده را دنبال کنید. قطعه را با یک پارچه نرم تمیز کنید تا دوباره مس براق شود.

به عنوان یک روش پیشگیرانه، پوشش منظم دستبند مسی خود با یک لایه نازک وازلین می تواند اکسیداسیون را به سختی کاهش دهد. اما اکسید مس به دلیل هوا رخ می دهد و اجتناب ناپذیر است.

عمده فروشی صبا کوپر زنجان در حوزه محصولات مسی فعالیت می نماید. محصولات عرضه شده توسط این عمده فروشی زیورآلات مسی:

صبا کوپر زنجان با حذف واسطه ارزان ترین قیمت را برای مشتری فراهم می آورد. خرید عمده زیورآلات مسی به قیمت عمده و ارزان از صبا کوپر زنجان می باشد. همچنین جهت خُرده فروشی بدلیجات مسی و زیورآلات مسی دست ساز صبا کوپر زنجان، فروشگاه زوین می باشد. فروشگاه اینترنتی زوین به فروش زیورآلات مسی در طرح و مدل های مختلف می پردازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.